onsdag den 3. februar 2016

Rejsen herned

Rejsen her til er gået rigtig godt, og vi havde lige lidt problemer med bagagen i Kastrup, da jeg havde for meget med, så der skulle lige omrokeres lidt til drengenes tasker, men så gik det også helt fint! Og igen i Dar, da Benjamin (anden volontør) havde en savklinge med og Jesper (anden volontør) havde skruer og boremaskiner med! Så deres tasker blev tjekket helt igennem, men de slap heldigvis og fik det hele med.. 
Da vi ankom til Mbeya med flyet, skulle vi med en bus til Sumbawanga. Sådan ser det ud udenfor Mbeya lufthavn
 Vi fandt bussen med lidt hjælp og kom godt afsted, indtil bussen bryder sammen i en lille landsby! Her skulle vi så skifte bus, til en noget ringere kvalitet, som oveni købet var proppet til randen med mennesker! Forestil dig en almindelig bybus (dog med flere sæder), så putter du alle de mennesker derind med oppakning, som du mener der vil kunne være, og så tilføjer du lige 10 mere! Så kan du nok godt forestille dig at bussen var godt fyldt. 
Men afsted det gik! Hver gang vi holdet for enten at tage nogen med eller læser nogen af, så blev bussen omringet af mennesker, som ville sælge alt lige fra mad og drikke til tøj.. Meget speciel oplevelse :) 
Billeder fra busturen 
Vi kom til Sumbawanga, og her mødte der os igen et hav af tanzanianere der ville køre os der hen hvor vi skulle være! Men vi havde en aftale med Thomas (missionær) at han ville komme og hente os! Så jeg prøvede på bedste vis, at forklare dem, at jeg havde et lift som kom lige om lidt! Om de nogensinde forstod det aner jeg ikke :) 
Jeg sad forest i bussen mens de andre to drenge sad helt nede bagerst, så jeg stod i lang tid bare og ventede på at de kom ud, så vi kunne få vores bagage og komme væk fra mængden af mennesker, som ikke forstod hvad jeg sagde! 
Igen en meget speciel oplevelse :)
Vi blev hentet og kørt til Conference center, hvor vi skal bo den første uge, hvor vi har swahili undervisning! Bagefter blev vi kørt ned til Knuds hus, for at møde de andre volontører! Det er nogle hyggelige og meget snaksagelige mennesker, som jeg er overbevist om, at vi nok skal komme godt ud af det med!
Billede fra conference centret



6 kommentarer:

  1. Wow skat! Slet ikke misundelig :/.. herhjemme er der bare vådt, koldt og gråt, mens du befinder dig i de frodigste landskaber..
    Jeg er SÅ glad for, at i har haft en god tur derned, det er dejligt at høre..

    Bønner og de bedste tanker herfra!

    Din Benjamin <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også haft et ordentligt regnskyl hernede, vi blev pænt våde, men også hurtigt tørre igen ��
      Mage tak ❤️

      Slet
    2. Ja jeg kan godt forestille mig, at når det regner, SÅ REGNER DET!..
      SÅ lidt...

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Habari za Sumbawanga? Una fundisha kiswahili Sasa? Labda utafanya kazi kwa Peters House badaj? Eller et eller andet i den stil... det er ved at være langtid siden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nzuri sana Mads :)
      Jeg tænker at det andet spørgsmål på swahili betyder noget i retningen af om vi er startet undervisningen? :) hvis det betyder det, så nej, først på mandag! Det sidste spørgsmål ved jeg bare omhandler Peters House, men hvad i forhold dertil ved jeg ikke 😝
      Måske om jeg har været derude?

      Slet